Logo nedir? Kelime manaı olarak mahiyet zıtlığı dilimizde amblem olan, bir anlayışin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, manaını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak anlayışletmenin veya organizasyonun direk olarak yaptığı anlayışi sembolize edebileceği gibi, markanın kendi manaı ile bile sembolleştirilebilir, hatta temelı çalışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bâtınerik ve anlamlara malik mümkün.
Sorusu sorulduğunda lafız manaının haricinde, birmebzul logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı meydana getirecek olan can veya kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı epey önemlidir. Vesair taraftan logo dizayn çalışmasını meydana getirecek can veya kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çalışmanızı nasıl bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çalışma sizin, anlayışletmenizin ve bundan sonraki çalışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çalışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğanlayıştirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik bâtınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çalışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş sahaı ile faaliyette kâin şirketler bâtınin henüz çok tercih edilebilir. Yegâne bir sektörde canlılık gösteren anlayışletmelerin çoğunlukla logoları kesimü simgeleme paha. Ancak takkadak zait kesim ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda çıkarmak imkansızdır.
Logo ne anlayışe yarar?
İşletmeler bâtınin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası olmayan bir pres olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz vakit aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yan yana gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ya aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Kırık dökük halini düşünmeye çalışın. Markaların logoları olmadan gerçekten bellik olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple anlayışletmenize kurumsal bir düşünce hazırlayarak yolunuza dayanıklı adımlarla devam edebilmek adına “logo dizayn” çalışması ile başlangıçlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) deyiş paha. Ticari markaların, kurumların ve hatta ara sıra kişilerin bir manzarate tanınmasını sağlayıcı anlayışaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Gösterişsiz, kolayca anlaşılır, çizgiırlanması kolayca, olanaklı başüstüneğunca az skorda renkten oluşmalıdır. Her çhemayar baskı ve bölge tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok kebir ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Değişik şirket evet da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa münasebet vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya kebir dokunca verir.
Logo tasarımcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e için logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili tesisun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin hapishaneğine akla yatkın olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini nasıl tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yanıesna icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü vakit de akılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün evet da şirket bâtınin logo tasarlanacağı vakit o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında selen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı vakit simgenin taşıyacağı mana bakımında bu selen çok önemlidir.