Klima aletinin tarihi adamlık derece eskidir. İlk insanlar ten ısılarını koruyabilmek ve şahsi konfor getirmek midein hayvan derilerini kullanıyorlardı. Elan sonraları Mısırlı egemen sınıf, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Meyan çağlarda Leonardo Da Vinci, yaklaşan bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak midein kez gücü ile çkızılışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla vürutti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya çıbanlandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanılamattı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk oylumlu tasarruf alanını 1920′ li yılların başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu bapsına ” Her mevsim 20 derecedir” ilanını asmıştı. Arkası sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu vüruttirdi. çabucak devam eden fen vürutmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya çıbanlandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini arama eden bir vetiretir. Günümüzde insanlar, henüz gamsız ve velut evetşayabilmek midein klima aletinı yeğleme etmektedir. Bir kaç yıl öncesine derece klima şatafatlı olarak ikrar edilmekteydi. İnsanlar evlerinde veya ustalıkyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya sağlam beğenme etmiyorlardı. Fakat aradan güzeşte birkaç yılda çok tadil başüstüne. Imdi klima yoksuz ustalıkyerlerinde kimse çkızılışmak istememektedir. Önce ustalıkyerlerinde yaygın olarak kullanılmaya başlayan klimalar, son dönemlerde evlerin bile elzem konfor apareyı olmuşdolaşma. Son uygulayım bilimi ile vüruttirilen klimalara ısıtma özelliğinin bile eklenmesi klimayı sadece gökçe yazın girenlemek midein kullanılan bir aparey olmaktan çıyaşlıp, kışın da ısınmak midein yeğleme edilen aparey yapmıştır. Klima tasarruf kızılışkanlığı ülkemizde yeni vürutmeye çıbanlamıştır. Pazardaki ürün ve bedel çeşitliliği önsında tüketicilerimiz karar tevdi sürecinde olabildiğince karamsarlık evetşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın kızılınan klimaların, Türkiye’ nin abuhava koşullarına ve klimatize yapılmak maksut mekana tatminkâr seçilmemiş olması, yeterli servis desteğinin sağlamlanamaması, mevsuk montaj uygulamalarının mimarilmaması gibi nedenlerle maalesef tüketicimiz kıygın olmaktadır. Kazançlı ömrü ülkemiz koşullarında ortalama 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın kabız maliyetinin beraberinde pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti bile dikkate kızılınmalıdır. Klima apareyı satın kızılınmadan önce bu kriterler dikkate kızılınarak bayağı bir sondaj mimarilmalıdır.